Innovation 49

Pris: 4.950.000

Informasjon

  • Pris: 4.950.000
  • Båttype: Cabincruiser
  • 49 Fot
  • Årsmodell: 2010
  • Drivstoff: Diesel

Innovation AS i Trondheim bygde denne skyssbåten til Wold Kyst Transport i 2010. Fartøyet er en kombinert passasjer- og pasienttransportbåt. Ekstreme sjøegenskaper under alle forhold uansett vær.

Motor og drivlinje er levert av Frydenbø Sabb Motor AS i samarbeid med Sea-Tek, og har følgende spesifikasjoner: Iveco 2 x N67 560 Hk med Ultrajet Dynamics 340 aggregater, ZF 280-1 gearbokser og Kobelt manøversystem. Normal marsjfart vil ligge på mellom 30 og 34 knop. Fartøyet har og hydraulisk baugthruster med proposjonalstyring. DEFA blokkvarmer på begge motorene.

Redningsutstyret består av to flåter som kan ta 8 personer hver. Hydraulisk vinsj på babord rekke på akterdekk. Nedfellbar landgang på begge sider på akterdekk. Avtagbar rampe/landgang for fastkai.

Båten har støyredusert kabin og er meget behagelig å være på tur med. Meget høy komfort. Ombord sitter du i behagelige skinnseter. Eget toalettrom i kabinen. Det er arrangert innredning for 12 personer, hvorav sju i separate stoler, mens fem plasseres i sittegruppe med bord. Det er brukt skinn i både salong og stoler, og sittegruppe kan tas bort. Fester for pasientbåre finnes under sittebenk. Skuffeseksjon med kaffemaskin og vask. Fartøyet har også kjøleskap, toalett med vask, ferskvannspyling og septikk. Hele styrehuset er gummiopphengt, så det er ingen strukturbåren støy i salong. Ebersprächer dieselvarmer, kupèvifte og defroster. Libradører. Trådløs Wi-Fi.

Det elektroniske utstyret er levert av Belamarin og består av følgende komponenter: Raymarine C140 W skjermer, Raymarine HD digital radar, Raymarine autopilot, Sailor VHF m/DSC, Sailor handholdt GMDSS VHF med nødbatteri, FLIR varmesøkende kamera, IR-kamera over akterdekk og i motorrom, DSM30 50/200 kHz ekkolodd/fishfinder Raymarine, AIS-Sart Jotron, EPIRB Jotron friflyt, AIS mottaker og mobiltelefon med håndsett og ekstern antenne. Bogøy har 12 V hovedstrøm med hovedstrømbrytere og styring fra motorrom og releer med styring fra styrehus. For belysning er det montert tre 70 W xenon bauglys, NorSeaLight xenon lyskaster, xenon arbeidslys, samt mye LED belysning. Pioneer spiller med touch-skjerm for CD/DVD. Kompasset har dimbart lys.

Båten er sertifisert etter Sjøfartsdirektoratets regler for mindre passasjerfartøyer. Oppdatert sikkerhetsutstyr ombord slik som livvester, redningsflåte, automatisk posisjoneringssystem med direkte link til hovedredningssentral, pyroteknisk nødvarsling, hovedradio/VHF og 2 ekstra håndholdtde apparater, moderne GPS kartplottere/navigasjonssystemer, ekstra høyt plassert nødbatteri for kommunikasjonsmidler/posisjoneringssystemer, nødpeilesender, AIS-SART, varmesøkende nattkamera med mer.

Båten har tidligere blitt brukt som passasjertransport i øyrekka for St. Olavs hospital. Båten er lite og pent brukt. Såvidt innkjørt med en gangtid på kun 1400 timer.

Ny pris 7,5 mill. + mva.
Salgspris 4.950.000 + mva.
Langtidsleie kan vurderes.

Båten ligger på vannet i Bodø og kan vises der etter avtale. Den har nettopp vært oppe for full service på motorer og vannjet, i tillegg til at den ble omlakkert. Se bildene.

Undertegnede megler har fått i oppdrag av å selge denne flotte båten. Vi ordner hele handelen på en trygg og profesjonell måte. Er du på jakt etter en annen type båt så kan vi hjelpe deg å finne din drømmebåt gjennom vårt nettverk. Har du en båt du vil selge? La oss finne en kjøper til den, basert på no cure – no pay. Vi jobber med kunder som har, eller etterspør Båter i Toppklasse!

Ta kontakt med Yachtmegleren Stian Sandlie på telefon 92467000 eller mail stian@yachtmegleren.no for mer informasjon.

YACHTmegleren AS
Leangbukta Maritime Senter
Leangbukta 31 – 1392 Vettre

www.yachtmegleren.no

Utstyr

Utvendig styreposisjon utvendig, akter
12 v hovedstrøm med hovedstrømbrytere og styring fra motorrom og releer med styring fra styrhus
Start/stopp av motorer fra førerplass eller fra motorrom
2 elektriske lensepumper i motorrom med automatikk og tvangskjøring fra styreposisjon
Elektrisk lensepumpe i tankrom med automatikk og tvangskjøring fra styreposisjon
Elektrisk lensepumpe i lasterom med automatikk og tvangskjøring fra styreposisjon
Manuelle lensepumper i alle tre rom under dekk
Ekstra membranpumpe i maskinrom med styring fra førerposisjon for lensing av bunnskvett
Lys i alle tre rom under dekk med brytere i rommet samt fjernstyring fra førerposisjon
Ballasttank i baug med fjernstyring av pumpe fra førerposisjon
Elektroniske kontroller/hendler motorer
Joy-stick styring på armlene førerstol
Raymarine autopilot
2xRaymarine C140W skjermer
Raymarine HD digital radar, 4″ åpen antenne 24/48 RPM
Ailor VHF m/DSC
Sailor håndholdt GMDSS VHF med nødbatteri, oppladbart batteri og lader
FLIR varmesøkende kamera med egen 15″ skjerm og joystick fjernstyring
IR-kamera over akterdekk og i motorrom
Raymarine DSM30 50/200 kHz ekkolodd
EPIRB Jotron friflyt
AIS tranceicer
Stereoanlegg med 6 Polk høyttalere, 2 Polk tweetere, DVD/CD/*Radio 2-Din Pioneer spiller med touch-skjerm, subwoofer og Rockford Fosgate 12v forsterker
Kompass med lys
Lys i brytere ved førerposisjon, dimbare
3x70W Xenon kraftig bauglys
NorSeaLight Xenon lyskaster på tak
Xenon arbeidslys over akterdekk
Lysrør dekkslys på akterdekk
LED strølys på sideganger utvendig dekk
LED røde nattlys i salong og førerplass
LED taklys i salong, hvitt
LED, blå, undervannslys på hekken
LED kartlys
Salong for 12 passasjerer, hvorav 7 i separate stoler og 5 i sittegruppe med bord. Skinn i både salong og stoler
Skuffeseksjon med vask og kaffemaskin
Kjøleskap
Varmt/kaldt ferskvann
Toalett med vask, ferskvannspyling og septik
Rorhus gummiopphengt, meget lite støy i rorhuset
Regatta redningsvester (12 voksen og 2 barn)
2×8 personer flåter, Viking Solas, B-pack hydrostatutløsere
Opplegg for TV med ekstern antenne
Eberspacher dieselvarmer
2 x defroster, varmeveksler på begge motorer
Landstrømsinntak med skilletrafo
Vedlikeholdslader
3 startbatterier
2 forbruksbatterier
DEFA blokkvarmere på begge motorer
1500W inverter
Hydraulisk baugthruster
Hydraulisk nokkevinsj på babord rekke på akterdekk
Nedfellbar port på begge sider på akterdekk
Elektriske interceptorer
20 liter vinduspylertank med trykkpumpe og magnetventil
Varmetråder i alle glass ved førerplass
Isolerglass i salong
Libra kompositt tersjede dører
Dykkerstige
Dempeseter fører og mannskap
+++

Båten står i
Norge
Type
Yrkesbåt/Sjark/Skøyte
Merke
Andre
Årsmodell
2010
Lengde i fot
49 fot
Lengde i cm
1 494 cm
Bredde
400 cm
Dybde
70 cm
Motor inkl.
Ja
Motormerke
Iveco N67 2×560 hk. m/vannjet
Motortype
Innenbords
Motorstr.
1 000 hk
Drivstoff
Diesel
Vekt
10 500 kg
Materiale
Aluminium
Sitteplasser
12
Maks fart
38 knop
Reg. nr.
LF4311

Se båten annonsert på finn.no i linken under:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=53518048&searchclickthrough=true

YACHTmegleren AS


Til toppen.