OCEA/MAG France 69

Pris: 3.900.000

Informasjon

  • Pris: 3.900.000
  • Båttype: Yacht
  • 69 Fot
  • Årsmodell: 1988
  • Drivstoff: Diesel

S/Y TRAVELINE – EN AV NORGES STØRSTE MOTORSEILERE

Denne spesielle båten er kun produsert i ett eksemplar, one of a kind/one-of. Den kostet ny i sin tid 33 mill. Båten ble produsert av høyeste standard i Frankrike i 1988 men ble først ferdigstilt i 1992 etter at den ble forlenget akter, nylakkert og utstyrt med ny rigg m.m. Båten er målt til å være 76 fot etter forlengelsen men målebrevet er på 69 fot / 21 meter.

Nåværende eier kjøpte båten i 2004 og den ble importert til Norge året før. Den ble påkostet 1,5 mill. før overtakelsen. Båten har i perioden 2005-2008 blitt påkostet 2,8 mill. og hadde da en salgspris på 10 mill. Båten er registrert i Skipsregisteret og selges fri for heftelser.

Båten er skikkelig bygget i solid aluminium og har en praktisk senkekjøl. Båten har 4 lugarer med hhv. 10 sengeplasser og 5 bad. Komplett bysse med alle fasiliteter. Meget romslig og fin planløsning med full ståhøyde hele veien uten å få klaustrofobi. Bruksmulighetene for en slik båt er mange. Alt fra type jorden rundt ekspedisjoner, gutta på tur, bobåt, charter eller ferie/turbåt for familien. Båten er helisolert med Divinycell fra fabrikk og fungerer ideelt som bobåt i kalde- og varme strøk. Dobbeltkrumme plater i skroget gjør skrogssiden finere og sterkere. Ser ut som glassfiber. Den er sprøytelakkert innvendig. Finnes ingen spor til tæring. Sikkerhetsmessig iforhold til brann e.l. så er aluminiumsbåt å foretrekke fremfor glassfiber. Med senkekjøl kommer du til over alt, den spretter også automatisk opp hvis du går på skjær. Det finnes ikke mange tilsvarende båter som kan sammenlignes hverken i Norge eller i utlandet forøvrig. Båten er komplett utstyrt og klar for nye eventyr. Se utstyrsliste og spesifikasjoner nedenfor.

Båten fremstår som pent holdt og i god teknisk stand uten nevneverdige feil eller mangler. Det er kun noe kosmetisk arbeid som er under bearbeiding, og som ny eier bør påberegne seg. Alt ettersom hvor nøye man er og i hvilken tilstand man ønsker og hva man skal bruke båten til. Båten er ikke ny, men tatt i betraktning til båtens alder så er båten i meget god stand. Seilgarderoben ble kontrollert og reparert av Fredrik Brodersen på Lyngør i 2006. Seilene er lite brukt etter det. Båten har vært på slipp hvert år.

Med to skikkelige V8-motorer gjør båten hele 15 knop. Motorene ble overhalt i 2002 og er i god stand. Dette er meget stillegående, drivstoffvennlige og uslitelige motorer. Ved en marsjfart på 10 knop er forbruket 16 l/t. En kan fint kjøre på en motor i samme fart med et forbruk på 12 l/t. Babord motor har gått 4.288 timer og styrbord motor har gått 5.701 timer. Den minste generatoren på 11KW har gått 3.500 timer og den store generatoren på 20KW har gått 1.500 timer.

Båten kan vises og prøves etter avtale i Asker. Båtplass kan ordnes eller event. leveres hvor som helst i landet. Hvis du synes prisen er for høy i forhold til hva du vil betale så er du velkommen til å gi ditt bud. Båten skal selges og alle seriøse bud vil bli vurdert.

Innbytte i mindre båt vurderes, event. eiendom.

Undertegnede megler har fått i oppdrag å selge denne flotte båten. Vi ordner hele handelen på en trygg og profesjonell måte. Er du på jakt etter en annen type båt så kan vi hjelpe deg å finne din drømmebåt gjennom vårt nettverk. Har du en båt du vil selge? La oss finne en kjøper til den, basert på no cure – no pay. Vi jobber med kunder som har, eller etterspør Båter i Toppklasse!

Ta kontakt med Yachtmegleren Stian Sandlie på telefon 92467000 eller mail stian@yachtmegleren.no for mer informasjon.

YACHTmegleren AS
Leangbukta Maritime Senter
Leangbukta 31 – 1392 Vettre

www.yachtmegleren.no

Utstyr

Dimensions
LOA: 23.25 m
Beam: 5.71 m
LWL: 21.90 m
Minimum Draft: 1.74 m
Maximum Draft: 3.95 m
Displacement: 33000 kgs

Cruising Speed: 10 knots
Maximum Speed: 15 knots

Tanks
Fresh Water Tanks: (1500 l)
Fuel Tanks: (2×1500 + 1×3000 + 150 l. daytank w pump)

Main Characteristics
Aluminium 76 ft. sailing yacht, built by MAG/O.C.E.A. in France to a design of Michel Joubert.
Hull shape: Round bilged, strong build
Hull material: Aluminium
Superstr. Material: Aluminium
Decks: 6 mm angle aluminium, Teak covered
Year built: 1987/88, new rigg 1992 USA.
Hull plating: Topsides, 6 – 8 mm, bottom, 8 – 10 mm.
Keel plating: 20 mm
Length hull: 23,25 m, 76 ” Length water line: 21.90 m, 71’9″ Height above waterline: 26.50m
Register tonnage: 48 tons
Displacement: 33 tons

Machinery
2 x Perkins 330 hp diesel main engines, engine model 540V8. Gearbox: TD 506 Cruising speed: 10 knots (for motor) Maximum speed: 15 knots (for motor) Maximum range: ca 2800 Nautical miles (for motor) Fuel capacity: 6000 liter + 150 liter. Water tank: 1500 liter Holding tanks: 1 grey water/septic, 1 grey water. Electrical systems: 24V DC system/220/230V , charger 100 AH, charger/ inverter 75 AH, 3000 W 220v, generator 11 kva (1500 rpm), generator 20 kva (1500 rpm), Service batteries GEL new 2005 770 AH, start batteries 200 AH. Shore power. High quality on the electrical system. Installations: Kabola heating, Aircondition/warm pump by seawater, Hydraulic system for winches. Special sailing propellers. Electrical and manual bilge pumps.

Accommodation
Sleeps 8 guests in 3 cabins, i.e. 1 with three single beds, 1 cabin with twin and one single bed, 1 cabin with twin beds. Crew accommodation for 2 persons in 1 cabin. 5 toilets, 3 showers.

Galley & Laundry Equipment
Washing machine, oven, cooker, refrigerator, freezer, microwave, dishwasher, icemaker, coffee-machine, Stereo, TV, DVD.

Rigging and Sails
Aluminium mast and boom from Marechal, stainless steel wire rigging, 2 Navtec hydraulic adjusters for mast, Navtec hydraulic boomvang (hydraulics completely serviced 2008), Seafurl Hood hydraulic headsail furlers, 2 Lewmar hydraulic winches model 3000, 2 smaller Lewmar hydr. winches, 4 manual winches.

Sails (1990): mainsail, small genoa, trisail, spinnaker.

Communication & Navigation Equipment
Simrad nav: autopilot, VHF with repeater, GPS/ chart plotter/radar with repeater, log/sailing/wind instruments with repeaters, echosounder, GPS antenna for PC.
Furuno nav: radar, weatherfax, navtex, echosounder. Sailor Satelite telephone, SSB, Magnete compass, AIS.

Deck Equipment
2 hydraulic anchor winches in bow, one with ca 80 m chain and the other with 10 m chain and ca 100 m rope, 1 hydraulic anchor winch astern ca 50 m chain, 3 anchors, Hydraulic boat crane. Deck lights and light for the sail. Electrical sun sail on aft deck.

Safety & Security Equipment
Zodiac Liferaft for 10 persons, some other safety equipment.

Dykkekompressor, liten rib++

Båten står i
Norge
Type
Yacht
Merke
Andre
Årsmodell
1988
Lengde i fot
69 fot
Lengde i cm
2 100 cm
Bredde
571 cm
Dybde
174 cm
Motor inkl.
Ja
Motormerke
Perkins 540V8 x 2
Motorstr.
660 hk
Drivstoff
Diesel
Vekt
33 000 kg
Materiale
Aluminium
Farge
Blå
Maks fart
15 knop
Reg. nr.
LMBA

Se båten annonsert på finn.no i linken under:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=54023369&searchclickthrough=true

YACHTmegleren AS

Til toppen.